Jak, przy okazji różnych świąt, zachęcić klientów do odwiedzenia strony internetowej mojej firmy?
Każdy miesiąc w roku ma swoje święto. Niezależnie od tego, czy mówimy o Bożym Narodzeniu, Nowym Roku, Walentynkach, Dniu Ojca, Dniu Matki, Halloween. Firmy zrozumiały, że jest to czas, w którym bardziej możliwe jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Aby jednak odnieść sukces w tej walce, należy wdrożyć strategie, które pozwolą znaleźć i przyciągnąć maksymalną liczbę klientów.
Personalizacja stron podczas okresu świątecznego.
Okres świąteczny to dobry czas dla firm na przyciągnięcie uwagi zarówno potencjalnych odbiorców produktów/usług, jak i na wzmocnienie relacji z klientami. W ostatnich latach sprzedaż internetowa pokazała, jak ważne są te wydarzenia, a jedno z nich stało się głównym wydarzeniem: Czarny Piątek. W tych okresach firmy tworzą specyficzne strategie handlowe i komunikacyjne, aby zwabić ciekawskich na swoje strony internetowe. Każde wakacje to okazja do personalizacji i kreatywności. O ile zmiana jest często oczywista na poziomie wizualnym lub komunikacyjnym, to czasami ma ona miejsce w ofertach, które mogą być całkowicie dostosowane do partii chwili. Powszechne stało się podkreślanie pewnych produktów bardziej niż innych.
Wzmożona komunikacja w celu zwiększenia widoczności.
Aby przyciągnąć klientów, strona musi być widoczna w wyszukiwarkach, co często oznacza, że będziesz znajdował się wyżej w wynikach wyszukiwania. Podczas gdy płatne kampanie mogą oczywiście przynieść Ci ruch, często jest to kwestia wykorzystania SEO poprzez publikację artykułów na stronie lub blogów z wyprzedzeniem. Istnieją inne rozwiązania, aby zwiększyć swoją widoczność w tym czasie, takie jak pozycjonowanie w określonych katalogach lub prowadzenie określonej komunikacji na portalach społecznościowych w celu promowania wydarzeń, ofert lub pomysłów związanych z danym świętem. Celem jest zrozumienie, o co chodzi tym, którym chcesz sprzedać swoją ofertę, zintegrować społeczności lub sprawić, by zechciały przyjrzeć się jej kolejnym.
Ustanowienie strategii „hojności”.
Hojność firm w okresie świąt jest już legendarna. Niektórzy nie wahają się tworzyć najlepszych ofert, aby zwiększyć świadomość swojej marki. Okres świąteczny to często jeden z najlepszych momentów na wręczanie prezentów konsumentom i podnoszenie świadomości. Prezenty te mogą przybierać różne formy: bony upominkowe, kartki okolicznościowe, kosze niespodzianki itp. Aby zoptymalizować sprzedaż w tym samym czasie, firma może zaoferować swoim klientom jeden z tych prezentów w zamian za zakup produktu, usługi, lub stworzyć pakiety wprowadzające inne podobne oferty. Ponadto, firma może zaoferować karty lojalnościowe, które klienci mogą wykorzystać przy następnych zakupach. Karty te umożliwiają klientom skorzystanie z darmowych produktów lub usług, a nawet obniżenie ceny niektórych zakupów i mogą zachęcić ich do powrotu nawet poza danym okresem.
Zarządzanie zapasami: dobra praktyka.
Zarządzający akcjami muszą wziąć pod uwagę, że strategia oparta w szczególności na świętach ma wpływ na akcje. Zapasy mogą się szybko skończyć, więc czasami trzeba je przewidzieć z dużym wyprzedzeniem. Nie ma nic gorszego niż przekonanie potencjalnego klienta, który nie jest w stanie dostarczyć swojego produktu/usługi w danym terminie. Jeśli przegapisz swoje dostawy kwiatów dla kochanka Walentynki, można sobie wyobrazić, że będzie miał problemy z zaufaniem po tym. Aby odnieść sukces w zarządzaniu zapasami, firma musi regularnie sprawdzać i upewniać się, że jest wystarczająca ilość produktów na dany okres. Należy również zauważyć, że okres świąteczny może być czasem na pozbycie się nadmiaru zapasów z firmy.
Prezentacja określonych treści.
Ten krok jest następstwem wzmożonej komunikacji na stronie internetowej. Firma może stworzyć bardzo atrakcyjną, dobrze zorganizowaną stronę prezentacyjną, na której internauta będzie mógł się odnaleźć. Treść musi być interesująca, ale także istotna i musi łączyć wydarzenie z koncepcją i projektem firmy, specyfiką jej produktów, zaletami jej klientów, atutami firmy. Strona ta powinna rzeczywiście ilustrować osobowość firmy, a jednocześnie być związana z daną stroną. Twoje wartości mogą być szczególnie istotne dla każdej ze stron, ponieważ nie wszystkie są skierowane do tej samej grupy odbiorców. Uważaj, aby nie tworzyć zbyt wielu daleko idących powiązań.
Łatwa w obsłudze strona internetowa dla wydarzenia.
Może się to wydawać oczywiste, ale jest to o wiele bardziej skomplikowane niż się wydaje. Często strony internetowe są projektowane w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić użytkownikowi znalezienie produktu/usługi na stronie, niezależnie od zapytania. Dlatego też często jest tak, że jest on budowany dla wszystkich produktów, a nie dla konkretnych. Jednak, jak w wielu dziedzinach, sprzedaż dobrze dobranych produktów może być znacznie bardziej opłacalna niż sprzedaż innych, choćby dlatego, że mogą one zaoferować Ci bardziej komfortową marżę.
Jeśli szukasz zaspokojenia konkretnej potrzeby za pomocą oferty, którą chcesz wypromować i jest to bardzo powtarzalna strategia firmy, być może będziesz musiał wprowadzić pewne zmiany. Na przykład, można pomyśleć o wyróżnieniu produktów/usług, które są związane z tym wydarzeniem poprzez baner lub podkreślenie szczególnie korzystnych ofert w określonym okresie.