Darmowe narzędzia dla content marketingowców
Tworzenie treści w internecie jest zadaniem prostym i trudnym jednocześnie. Wystarczy przecież coś napisać i treść jest gotowa. Jednak, aby treść spełniała swój cel powinna być sensowna i trafiać do konkretnej grupy docelowej, a także spełniać szereg cech, jak np. mieć dobrze dobrane słowa kluczowe. W realizacji treści o porządnej jakości mogą pomóc łatwo dostępne darmowe narzędzia. Oto przegląd niektórych z nich.
1. Cel uświęca środki? Kilka słów o celach w strategii marketingowej
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań ważne jest uświadomienie sobie jaki cel nam przyświeca. Jednymi z celów założonych w strategii marketingowej mogą być te związane z ruchem sieciowym oraz statystykami. W tej sytuacji niezbędne będzie użycie Google Analytics.
Co daje nam Google Analytics? Wgląd w cyferki. Narzędzie to prezentuje różnego rodzaju statystyki. Może to być ilość wejść na stronę w danym przedziale czasowym, liczba kliknięć w konkretny post na stronie. Dzięki wielu funkcjonalnościom, które nam oferuje aplikacja od Google możemy sprawdzać atrakcyjność stron oraz sprawdzić co działa dobrze, a co nie.
2. Jak Twoja strona internetowa radzi sobie w wyszukiwarkach?
Na to pytanie możemy uzyskać odpowiedź po skorzystaniu z Google Search Console. To darmowe narzędzie, również od Google, które pozwala na zorientowanie się w statusie indeksowania strony internetowej w wyszukiwarkach. Dzięki Google Search Console dowiemy się między innymi jakie wyniki osiąga strona internetowa w wyszukiwarce Google.
Poza tym możliwe jest wygenerowanie i sprawdzenie pliku robot.txt, sprawdzenie listy niedziałających linków znajdujących się na witrynie czy też otrzymywanie powiadomień od Google w sytuacji, gdy strona zostanie zawirusowana.
3. Kluczowe słowa kluczowe, czyli planowanie z Google AdWords: Keyword Planner
Aby treść na stronie spełniała swoje zadania, musi zostać nasycona słowami kluczowymi. Słowa kluczowe (ang. keywords) to frazy, które pomagają wyszukiwarkom pokazać najlepsze treści związane z wyszukiwanymi hasłami wpisanymi przez użytkownika.
Odgrywają niezwykle istotną rolę przy pozycjonowaniu stron internetowych. Aby wybrać najlepsze słowa kluczowe pomocnym może okazać się Google AdWords: Keyword Planner. To proste, darmowe i niezwykle wszechstronne narzędzie w pracy content marketingowca.
4. Co będzie na topie? Jakie będą Trendy Google?
Tworzenie treści będącej “na czasie” w tak dynamicznie zmieniającym się świecie może przysporzyć o ból głowy. Czego szukają ludzie w internecie? Jakie tematy królują na mieście i w wyszukiwarkach?
Nie trzeba wróżyć z fusów, a szklaną kulę można odstawić na półkę lub wykorzystac jako przycisk do papieru. Z pomocą marketingowcom przychodzą Trendy Google, które pokazują tematy zyskujące na popularności.
Narzędzi dla marketingowców jest całe mnóstwo. Powyżej opisaliśmy tylko cztery z nich. Do codziennej pracy warto wykorzystywać też Dokumenty, Arkusze Google, Kalendarz Google czy Google Moja Firma, dzięki któremu firma może zaistnieć w lokalnych wyszukiwaniach.
Warto z nich korzystać i się nimi bawić. Dają dostęp do wielu fantastycznych danych i największej na świecie bazy wiedzy o tym co się dzieje w sieci.
Tworząc stronę internetową celem jest, aby dotarła ona do jak najszerszego grona odbiorców. Po to właśnie mamy różne narzędzia, które nam w tym pomogą.