Google i Sztuczna Inteligencja
Jak obecnie działa sztuczna inteligencja? Co potrafi? Pozycjonowanie stron internetowych uległo znacznej zmianie.
Sztuczna inteligencja wkracza w coraz więcej obszarów ludzkiego życia. Korporacje wydają miliony na inwestycje w coraz to lepiej funkcjonujące maszyny wyposażone w AI. Wiąże się to z coraz bardziej dopasowanymi propozycjami od google, zgodnymi z naszymi preferencjami.
Dzięki sztucznej inteligencji możesz wyszukiwać utwory muzyczne zgodne z preferencjami, korzystać z wyszukiwania głosowego i mamy możliwość zagrania partii szachów z komputerem.
Absolwenci robotyki z MIT, którzy zaprojektowali np. RankBrain, są masowo zatrudniani przez wielką korporację Google. RankBrain jest algorytmem google, który zbiera informacje o użytkownika i dopasowuje treści w zależności od zapytania skierowanego przez tą przeglądarkę.
Artificial intelligence była znana już w latach 50. XX wieku. Stephen Hawking i jemu podobni twórcy przewidywali przejęcie świata przez maszyny wyposażone w AI. Obecnie nie jest to już tylko mrzonka. Sztuczna Inteligencja przejmuje powoli wszystkie sektory wykorzystujące jakiś schemat działania, algorytm, który jest powtarzalny. Odpowiednio zaprogramowana maszyna może z powodzeniem malować, wypełniać formularze czy przechodzić testy, takie jak test Turinga. Do tej pory dostępny tylko dla inteligencji człowieka.
Obecnie sztuczna inteligencja pomaga w e-commerce, powoli przejmuje IT – umie już segregować jak np. rozpoznawanie twarzy, obiektów, liter, cyfr, typowych kształtów ubrań, które potrafi już posegregować w odpowiednie kategorie. AI coraz bardziej przypomina w działaniu ludzki mózg. Nawet jeśli na ten moment jest to mózg dziecka w wieku przedszkolnym. Maszyny wyposażone w AI obecnie uczone są w tzw. uczeniu maszynowym bez nadzoru, tzn. tak jakby AI miała sama myśleć. Dokładnie tak samo jak uczy się dzieci: AI ogląda sobie filmiki i uczy się co to jest Pies, trawa etc. Dodatkowo potrafi już sama wyszukiwać informacje.
Pozycjonowanie stron internetowych uległo znacznej zmianę wraz z rozwojem sztucznej inteligencji i wprowadzeniem jej do algorytmów Google. Tak jak kiedyś ważna była ilość kluczowych fraz na stronie. Tak teraz oprócz fraz ważna jest wartość, a tą AI oblicza na podstawie ilość użytych słów i znaków. Jednakże naukowcy podkreślają, że AI obecnie nie kieruje się już schematami, będzie więc oceniać blogi i strony internetowe bez żadnych schematów. Prawdopodobnie będzie niedługo oceniał również estetykę serwisu. Na ten moment AI kieruje się zasadą współczynnika odrzuceń i innych wskaźników pozwalających ocenić zachowanie użytkowników, którzy odwiedzają daną stronę.