Jak pozycjonować stronę lokalnie?

Shot of casual young entrepreneurs working and talking of their new business together in the office.

Pozycjonowanie lokalne to proces, który polega na uzyskaniu wysokich pozycji witryny w obrębie danego regionu, miasta, a nawet ulicy. Szczególnie polecany jest dla firm usługowych, które świadczą swoje usługi na konkretnym terenie. Pomaga firmom uzyskać widoczność w sieci i znacząco wpływa na ilość klientów. Jak pozycjonować stronę lokalnie, aby działania były skuteczne? Sprawdźmy!


Pozycjonowanie lokalne na stronie

Pierwszym krokiem jest odpowiednie dostosowanie witryny do lokalnych słów kluczowych. Należy zastanowić, na jakim obszarze i w jakich miastach chcemy, aby nasza strona była widoczna. Następnie kluczowe będzie rozmieszczenie fraz w tekstach, nagłówkach czy meta tagach strony.

Jeśli zastanawiasz się, jak pozycjonować stronę lokalnie, zacznij od:
• zakładki „o firmie”, gdzie możesz umieścić informacje o lokalizacji swojej firmy;
• strony kontaktowej, gdzie również zawrzesz istotne dla pozycjonowanie lokalnego słowa kluczowe;
• podstron ofertowych, przydatnych do pozycjonowania na konkretne miasta.

Pamiętaj, że fraz lokalnych należy używać z umiarem. Algorytmy Google cały czas się uczą i zauważają już, które wyrażenia wplecione są w treść w sposób naturalny, a które w sposób wymuszony. Unikaj nieodmienionych form, np. „kosmetyczka Wrocław”, postaw raczej na treść „kosmetyczka z Wrocławia”. Niektóre witryny stosują metodę opisu konkretnego miasta, jednak czy to jest dobre rozwiązanie, pozostawia sporo do życzenia.

Frazy lokalne dobrze, aby znalazły się w:
• treści strony – wystarczy zaledwie kilka razy w tekście;
• w nagłówkach, zarówno w tytule strony, jak i nagłówkach kolejnych rzędów;
• meta tagach strony, tj. meta title i meta description, a także jeśli to możliwe w opisach publikowanych w witrynie obrazków.

​Pozycjonowanie lokalne poza stroną

Samo nasycenie treści na stronie lokalnymi frazami lokalnymi nie wystarczy. Musisz również prowadzić działania poza witryną, aby zbudować jej autorytet w oczach Google.

W pozycjonowaniu lokalnym najważniejszym elementem jest założenie i optymalizacja Google Moja Firma. Warto uzupełnić wszystkie dane tam zawarte, a następnie zbierać opinie od klientów. Dodajmy opis, dane kontaktowe w różnej formie czy godziny otwarcia. Do Google Moja Firma możemy dodać również link do strony.

Oprócz tego konieczne będzie stworzenie silnego profilu linków zewnętrznych. Ważne jest, aby wybierać miejsca o dużym autorytecie, które powiązane są z konkretnym miastem czy regionem, w którym prowadzisz usługi. Takie odnośniki dobrze jest pozyskiwać regularnie w optymalnych odstępach czasu. Dodatkowo istotną rzeczą jest samo różnicowanie linków, np. na „dofollow” czy „nofollow”.