Jeden ze sposobów pokrycia kosztów prowadzenia witryny – reklamy internetowe
Musimy wiedzieć, że jednym ze sposobów na pokrycie kosztów prowadzenia witryny jest sprzedawanie na niej powierzchni reklamowej. Trzeba podkreślić, że nie jest to jednak sposób na szybki zarobek. Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że czerpanie jakichkolwiek realnych zysków z reklam internetowych jest trudne i mało prawdopodobne, ale mimo to pozwoli Nam na pokrycie części kosztów. Zanim weźmiemy się za poszukiwanie reklamodawców, powinniśmy poświęcić czas i energię na dopracowanie naszej witryny, tak by sama ich przyciągała.
Oto przykłady reklam internetowych:
1). Reklamy animowane – należy wiedzieć, że dekadę temu w reklamie pojawił się trend polegający na tworzeniu animowanych bądź interaktywnych reklam, które mają przyciągać uwagę gości na stronie. Niestety, odnoszą one efekt przeciwny do zamierzonego i są dla ludzi zwyczajnie irytujące. Wielu ekspertów radzi zachować się taktownie i nie umieszczać ich u siebie.
2). Reklamy banerowe – banery są reklamami, które znajdują się w różnych miejscach witryny. Dany użytkownik może je kliknąć, aby przejść do witryny reklamodawcy. W praktyce dostajemy wynagrodzenie za umieszczenie u siebie odnośnika do innej witryny.
3). iSocket – jest to dość nowy serwis reklamowy. Działa on podobnie do Google AdSense (o którym później powiemy), ale nie nakłada na Nas kontraktowych zobowiązań, pozwala Nam na zatwierdzanie reklam przed ich wyświetleniem i dobrze za nie płaci.
4). Google AdSense – jednym z najlepszych rozwiązań w zakresie umieszczania reklam na witrynie jest wykorzystanie serwisu Google AdSense (https://www.google.com/adsense/), który zamieszcza na niej reklamy tekstowe dopasowane do jej treści i płaci Nam za to drobną sumę. Te reklamy są mniej natrętne niż krzykliwe, animowane banery, ale nie mamy kontroli nad tym, co i kiedy jest w nich wyświetlane. Pamiętamy też o tym, że AdSense ma własny regulamin, więc koniecznie przeczytajmy wszystko, co zapisane jest drobnym druczkiem, zanim się zarejestrujemy.
5). Widgety reklamowe – być może widzieliśmy na jakichś witrynach widgety reklamowe, które pozwalają na bezpośrednią interakcję z firmą. Należy wiedzieć, że wielkie sklepy internetowe chcą przyciągać na swoje witryny ruch, wobec czego oferują Nam widgety, które możemy odpowiednio spersonalizować. Warto wiedzieć, że na przykład szeroki wybór widgetów oferuje Amazon. Możemy zyskać na przykład drobną prowizję, kiedy nabywcy kupią nasze książki za jego pośrednictwem. Jeżeli sprzedajemy nasze produkty we współpracy z jakimś dystrybutorem, sprawdźmy wówczas, czy oferuje on na przykład taki widget na strony jak wspomniany wcześniej Amazon.
Chyba nie ma osoby, która wchodząc na stronę internetową i przeklikując milion reklam żeby dojść do właściwego artykułu, nie denerwuje się przy tym. Ale patrząc z perspektywy posiadacza strony musi to robić, aby ją utrzymać.