Dlaczego twój kurs online się nie sprzedaje?

Przygotowanie własnego kursu to dla wielu osób wielki sukces. Jednak wypuszczenie go na rynek może się okazać rozczarowujące. Jeśli nie działamy od początku jego powstawania nad promocją, może nie wzbudzić tak dużego zainteresowania, jak początkowo zakładaliśmy, a ostatecznie przynieść nam jedynie straty.

Możemy jednak tego uniknąć, uważając na poważne błędy i stosując podstawowe zasady. Inne rady dotyczące przedsięwzięć i biznesów internetowych znajdziesz w serwisie https://www.internetowi.pl/.

Jest jak każdy inny kurs online na rynku

Kursów o konkretnej tematyce na pewno jest sporo. Jeśli chcesz przygotowywać młodzież do matury albo pokazywać początkującym sprzedawcom, jak zwiększy ich przychody, musisz zadbać o coś, co wyróżni Cię na rynku.

To bardzo ważne, bo jeśli nie zapadniesz w pamięć albo nie dasz klientom czegoś nowego, to nie zwrócą oni na twój kurs najmniejszej uwagi. Od początku jego powstawania musisz więc dbać, żeby stworzyć coś charakterystycznego, co będzie od razu kojarzyło się z Tobą, jednocześnie zachęcając do sprawdzenia, co twój kurs może nam dać. Jeśli o to nie zadbasz, kurs zgubi się w tłumie.

Nie dajesz odbiorcom próbki swoich umiejętności

Kiedy tworzysz kurs, musisz zadbać o to, żeby było wiadomo, na co Cię stać. Każda osoba, która na niego trafi, może potencjalnie nie wiedzieć, kim jesteś i co robisz. W takim wypadku przekierowujesz ją na swoje social media albo inny kanał, na którym prezentujesz darmowe próbki wiedzy i swoją narrację.

Dzięki temu osoba, którą zainteresował twój kurs, może się przekonać, że jesteś kompetentną osobą. Jeśli jej jednak tego nie zaoferujesz, będzie skłonna zrezygnować z twoich usług, bo kurs może wydać się jej nawet podejrzany. Koniecznie zadbaj więc o przygotowanie darmowego centrum wiedzy.

Nie mówisz, co dokładnie znajduje się w kursie online

Wiele osób niespecjalnie zawraca sobie głowy opisem kursu, a to spory błąd. Na stronie, na której go sprzedajesz, dokładnie opisz każdy poruszany przez Ciebie temat, żeby kupujący od razu wiedział, czego może się po nim spodziewać. Nikt nie kupi kota w worku za paręset złotych, bo takie ceny osiągają kursy. W pierwszej kolejności zależy nam na zachęceniu do zakupu, a opis jest w tym niezmiernie pomocny.

Kiedy rozpiszesz wszystkie lekcje i tematy, będziesz mieć pewność, że nikt nie będzie żalił się, że dostał coś zupełnie innego, niż było obiecane. Opis musi być jednak zgodny z faktyczną treścią kursu.