Czy pozycjonowanie stron WWW jest skomplikowane?

źródło: pixabay.com

Pozycjonowanie stron WWW to działanie marketingowe, bez którego prowadzenie własnego biznesu w sieci nie byłoby możliwe. Polega bowiem na zwiększeniu widoczności danej witryny w wyszukiwarce Google, która jest dla większości internautów podstawowym sposobem przeszukiwania całej sieci, dlatego warto się w niej znaleźć na jak najwyższych pozycjach. Do niedawna większość internetowych przedsiębiorców wykorzystywała w tym celu artykuł sponsorowane, teraz jednak to pozycjonowanie stanowi podstawę i fundament każdej firmy znajdującej się w sieci. E-commerce z roku na rok przybiera na sile i w niektórych branżach zdaje się wyprzedać sprzedaż stacjonarną. Coraz więcej klientów zauważa ogromną wygodę, np. możliwość złożenia zamówienia bez wychodzenia z domu, oszczędność czasu – nie trzeba oczekiwać w korkach i w kolejkach, a także pełne bezpieczeństwo transakcji. Każda zapłata za towar za pomocą przelewu bankowego zostawia w sieci jakiś ślad, dzięki czemu można czuć się bezpiecznym, tym bardziej że prawo skutecznie chroni kupujących przed wieloma oszustwami.

Pozycjonowanie stron WWW – ogólne informacje

Pozycjonowanie stron WWW, a właściwie działania SEO (Search Engine Optimization), polegają na zmodyfikowaniu i dostosowaniu kodu źródłowego wybranej witryny do wymagań stawianych przez algorytm Google. To właśnie on oblicza pozycję strony WWW i przydziela jej ranking w konkretnej frazie kluczowej, dlatego tak istotne jest, aby przeprowadzić proces pozycjonowania zgodnie z wytycznymi. Algorytm podchodzi do wszystkich parametrów rygorystycznie i „zero-jedynkowo”, a za wszelkie naruszenia i wykorzystanie luk karze nałożeniem wielu różnych sankcji. Najczęściej spotykane jest obniżenie witryny w rankingu, a najrzadszym, lecz także najbardziej dotkliwym rozwiązaniem – całkowite usunięcie danej strony z listingu SERP (Search Engine Results Page).

W pozycjonowaniu liczy się przede wszystkim doświadczenie

Pozycjonowanie stron WWW to, jak widać, bardzo delikatny proces, który jest szczególnie mocno narażony na wszelkie błędy pozycjonera. Tym samym warto zlecić jego realizację wyłącznie najlepszym specjalistom, którzy traktują tę pracę z należytym szacunkiem. Najczęściej przedsiębiorcy sięgają po pomoc w agencjach SEO, dla których pozycjonowanie jest podstawą ich działalności. Zatrudniają wyłącznie najlepszych specjalistów z branży, którzy doskonale znają całą jej specyfikę i wszelkie pułapki, które czyhają na niedoświadczonych i początkujących pozycjonerów. Z drugiej strony mamy także freelancerów – pojedyncze osoby, które proces pozycjonowania realizują samodzielnie i bez udziału osób trzecich. To najtańsze, lecz także najmniej bezpieczne rozwiązanie.

Efekty pozycjonowania stron WWW

Efekty i rezultaty pozycjonowania są doskonale widoczne już na pierwszy rzut oka. Witryna uzyskuje dzięki temu znacznie większą popularność, staje się rozpoznawalna wśród internautów, a także wywołuje znacznie większe zaufanie. Nie bez powodu właśnie pozycjonowanie jest uznawane wśród przedsiębiorców za najbardziej efektywne działanie w sieci, które warto zlecić zawsze – niezależnie od tego, czy dana witryna została opublikowana kilka lat temu, czy też jest dopiero w fazie jej planowania.